Gabinet kardiologiczny Gabinet kardiologiczny

Kardiologia jest jedną z gałęzi medycyny. Zajmuje się diagnozą, leczeniem oraz zapobieganiem dolegliwościom układu sercowo-naczyniowego, zarówno tych wrodzonych jak i nabytych. Jeśli pacjent skarży się na bóle w klatce piersiowej, przyspieszone tętno, zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie warto zgłosić się do specjalisty. Kardiolog posiada bowiem szereg metod diagnostycznych takich jak EKG czy echo serca, dzięki którym można postawić właściwą diagnozę i zalecić leczenie.

Główne zainteresowania zawodowe

• Echokardiografia (akredytacja indywidualna Sekcji Echokardiografii Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego)
  • Wady zastawkowe serca
  • Zwężenie zastawki aortalnej – ocena zaawansowania tej wady oraz kwalifikacja do leczenia zabiegowego – wszczepienia protezy zastawkowej (operacja kardiochirurgiczna lub zabieg przeznaczyniowy TAVI), kontrola protez zastawkowych
  • Niedomykalność mitralna – pierwotna, wtórna, kwalifikacja do leczenia zabiegowego, kontrola protez i stanów po zabiegach naprawczych
  • Choroba niedokrwienna serca – ocena stopnia uszkodzenia po zawale serca, dławica piersiowa,
  • Kardiomiopatie – rozstrzeniowa, przerostowa, niedokrwienna
  • Przebudowa serca w przebiegu nadciśnienia tętniczego;
  • Ocena zaawansowania niewydolności serca w przebiegu powyższych i innych schorzeń i upośledzenia frakcji wyrzucania lewej komory oraz ocena możliwości kwalifikacji do wszczepienia kardiowertera defibrylatora (ICD) lub terapii resynchronizującej serca (CRTD).

dr n. med. Małgorzata Popiel
Specjalista chorób wewnętrznych, specjalista kardiolog

ZWRACAMY SIĘ DO PAŃSTWA Z PROŚBĄ O

PRZEKŁADANIE
UMÓWIONYCH NA NAJBLIŻSZE DNI WIZYT,
JEŚLI NIE SĄ ONE KONIECZNE.

PROSIMY O KONTAKT OD PN-PT

CHIRURGIA POZNAŃSKA (PARTER)